Voordat we iets gaan bedenken en ontwerpen willen we heel goed begrijpen hoe het product gebruikt wordt of gaat worden. En of iets nieuws echt wel nodig is. De vraag ‘waarom’ komt dan ook regelmatig voorbij.

Wat wil je als eigenaar van het product bereiken. Hoe werk je als gebruiker met het (toekomstige) product. Wat zijn de mogelijkheden van de techniek. Samen ontdekken we de kansen, ambities en behoeften.

De basis voor een Smart Interface

We inventariseren met alle betrokkenen, van producteigenaar tot eindgebruiker, wat de belangen, behoeften en uitdagingen zijn. We kijken samen waar de grootste winst behaald kan worden. En we zoeken naar nieuwe inzichten en mogelijkheden. Daarmee wordt de basis gelegd voor het bedenken of vernieuwen van een Smart Interface voor het product.

In deze fase van een project is er alle ruimte voor wilde ideeën, voor het overschrijden van grenzen om uit te vinden waar ze liggen. En uiteindelijk komt het dan aan op intuïtie. Wat is de vorm die het beste werkt, die het meest aansluit bij de praktijk? En die uitvoerbaar is.

BEDENK | Van wilde ideeën naar sterke oplossingen

PARADOX OF DISCOVERY

“You find things that you’re not looking for,
when you’re not looking.
But if you’re not looking for something
then you won’t find anything”

– Dave Gray –

NET ONTDEKT

5 Robot Trends om in de gaten te houden in 2016

By | Innovatie, Spotlight, UX Design | No Comments

Wat gaat 2016 ons brengen op gebied van robotics? Gaat dit het jaar worden waarin onze pakketjes via drones worden bezorgd? Of komen we in plaats van de tuinman een tuinrobot tegen? In 2015 hebben we al grote ontwikkelingen en bijkomende voordelen van robots en artificial intelligence gezien (lees ook eens “What Robots and AI Learned in 2015”). Lees dit artikel van MIT Magazine voor de robot trends van dit jaar